Naar aanleiding van de mobiliteitsstudie van de gemeente (via Zaventem aan Zet) en de voorstellen van de gemeente formuleert onze vereniging zijn visie in een uitgebreid document.
De gemeente organiseert over haar voorstellen pas een debat op 9 maart 2022.
Onze visie wil een inspiratie zijn voor alle inwoners die hun voorstellen nog bij de gemeente willen indienen vóór 31 december 2021 of om er ideeën uit te putten voor het gemeentelijk debat.
U kan onze visie alvast inkijken via deze link
U kan op onze voorstellen ook steeds reageren vóór 27-12-2021 zodat we deze visietekst nog kunnen bijstellen.
U kan dat op 4 manieren doen:
- door te reageren onder dit artikel
- door te reageren op ons bericht op Facebook.com/sterrebeek2000
- door ons een mail te sturen op info@sterrebeek2000.be
- door onze enquête in te vullen via https://forms.gle/3EbccoBiUa5cEysj9
Groeten
Het bestuur
beste
Wat is jullie advies/ mening over de snelheid in Hippodromlaan – tussen mechelsteenweg en Sterra
is dat 30 Km of 50 km .
De eenrichting van de Perkstraat stuurt de bewoners van dat stuk naar de” onderste deel ” van de straat ( kant van garage montana ) en daar moeten we de mechelsteenweg oversteken zonder verkeerslichten . Daarboven in dat stuk van de perksttraat zijn er 2 aannemers met vrachtwagen van meer dan 3.5 T die dan ook naar de “onderste deel “van de perkstraat moeten .
Bedankt voor uw vraag.
Snelheid: we geloven meer in snelheidsremmende maatregelen zoals uitgelegd op slide 46. Zo zal bijvoorbeeld het aanleggen van chicanes en wegversmallingen het straatbeeld visueel aanpassen en de snelheid doen minderen.
Perkstraat: in ons voorstel Zachte optie (slide 49) stellen we een éénrichting voor richting Hippodroomlaan (tussen Hermelijnlaan en Hippodroomlaan. De inwoners van de wijk kunnen dan kiezen tussen de uitgangen op de Mechelsesteenweg of de uitgang via de Hippodroomlaan.
Voor het voorstel Harde knip (slide 48) wordt een deel van het verkeer van de wijk inderdaad gedwongen richting Mechelsesteenweg (oa. aan Montana).
Geachte,
Na het bekijken van het voorstel, met betrekking tot de Perkstraat, is het beter om de verkeerssituatie te laten zoals het op het hedenis, dit wilt zeggen dat het verkeer in beide richtingen hier kan passeren. De reden hiervoor is dat de bestuurders minder snel door de Perkstraar zullen rijden omdat ze elkaar kruisen.
Mvg