In november en december 2021 verzamelde Sterrebeek 2000 honderden meningen en voorstellen in het kader van Zaventemaanzet – MOBILITEIT.
Al dit materiaal werd verzameld en in één groot, samenhangend mobiliteitsvoorstel gegoten als antwoord op de voorstellen van de gemeente.
Op 9 maart 2022 volgt de debatsessie in de Factorij over de originele voorstellen van de gemeente.
Waarover ging dat nu ook weer ?
De komende dagen lichten we alle onderwerpen en onze visie nogmaals uitgebreid toe.
De knip van de Hippodroomlaan is inderdaad een grote ergernis. Wat Sterrebeek 2000 voorstelt is prima en veel beter dan de Armendijlus. Lange Eikstraat is een mooi voorbeeld van hoe het kan op de Hippodroom.
De Hyppodroomlaan zou moeten worden doorgetrokken van de ingang van The National tot deTramlaan over twee rijstroken, om sluipverkeer thv de Normandylaan te minimaliseren. Veel verkeer zou uit het dorpscenrtrum worden weggehouden . Verkeer naar WO en Kraainem zou van de Hyppodroom naar de Lange Eikstraat kunnen worden weggeloodst.Bloembakken zouden als verkeersremmer kunnen dienen.
de doorgang –Mechelse stwg-Tramlaan via de Hippodroomlaan is alleen nuttig voor lokaal verkeer.
Wegens de afsluiting vd verbinding-Normandylaan-Zeenstraat-Tramlaan worden centrum Sterrebeek
en de Hypodroomlaan de enige verbindingen.De Normandylaan is niet ontworpen voor doorgaand verkeer.
Afsluiten was de juiste beslissing.Het Noordelijke gedeelte vd Hippodroomlaan daarentegen heeft een
aanzet voor 2 paralele rijbanen, de aanleg dateert voor de aanpalende woningen gebouwd werden.
De functie verbindingsbaan was gekend!Verdere overbelasting vh centrum daarentegen schaadt
communicatie functie.